2008-04-09

Aprilväder.

Ja det kan man verkligen säga att det är.
Ena stunden är det uppehåll, nästa kommer det lite smådugg med regn och nästa så vräker det ner snöblandat regn...
Har vart på promenad i dag i varje fall och det vart nog en lagom tur, har så ont i foten och fattar inte varför den inte vill ge med sig lite...

Var och hälsade på Larsa och Eline i helgen och vad hittade väl inte Sebbe??? Han ville ha lite vodka *ler* Vet inte om det är å rekomendera, men det var fin blå färg på kartongen :D


Å för att fortsätta på den alkoholhaltiga vägen så hittade han en kartong med öl hemma hos morbror John, men han fick bara ut en burk men det räckte till honom.


Hemma hos Farmor och Farfar får man ingen alkohol (och tur är väl det) Man får leka med köksredskap, men hållar man den så här så ser man nästan ut som pappa med skägg å mustach

Här har jag landat i morbrors vask. Det var skoj, först ville morbror bara doppa tårna mina och att jag skulle få plaska med fötterna. Men det var roligare att vara i hela och äta på kranen.

2008-04-05

jaha....då var det bara att röja...

Jerker ringde på 2 bokhyllor igår och han har inte hunnit tagit bort databordet i datarummet, så det blir till att riva nu på morgonen eftersom han bestämde med killen att han skulle hämta dem kl:12. Men efter lite bacon och äggröra ska vi nog hinna med det oxå =)

Annars är det fullt upp att bara hålla koll på Sebbe, då han inte vill vara på ett och samma ställe en längre stund.



Att klättra i leklådan är skoj, man kan välta den och riva ur alla leksaker å sen leka med lådan =)


Man kan klättra upp på babysittern för att sen försöka låta bli att ramla ner....


Å så ska man borsta tänderna säger mamma. Så det är väl bäst att vi gör det =)
Men det gör mig absolut ingenting för jag tycker att det är gott med tandkräm.


...när man har borstat tänderna måste man kolla så att de håller ordentligt. Så dem testar jag på farmors vardagsrums bord.

2008-04-03

April...

Ja som ni har märkt så har jag inte haft tid att uppdatera tidigare.....eller ja tid har jag kanske haft, men absolut inte ork :P

Idag har jag allt vart lite duktig... har damsugit i vardagsrummet/hallen och halva köket ;) (orkade inte dra ut sladden mer) *ler*

Sen diska undan så att jag kunde laga ny mat, diska undan efter det.
Lagade middag och passade på att fixa korvgryta till Sebbe. Det blev 14 matlådor till lillkillen.
Sen tog vi kort på dopklänningen och det var mer än roligt :P

Men lite bilder från dopet och dopdagen:


Innan måste man ju äta så att man inte blir gnällig och hungrig i kyrkan.


Så här fint var det i kyrkan, den var fortfarande påskspyntad.


Lillkillen prydde tårtan.


Så här såg jag ut på kalaset, fast jag sova under hela tillställningen.
Jag vart trött efter all uppståndelse i kyrkan. (farmors väska är super go)


Snart får vi åka hem det ska bli skönt!

2008-03-29

Dop-dagen

Jaha då var det redan lördag...
Igår var det fullt upp.
Hämtade nyckel till lilla salen, släpte in Ove när han kom men smörgåstårtorna.
Hämtade dop-klänningen. Handlade blått band.
Var och klippte mig, det var skönt. Satt i 40 min =)

Var på förmiddagen ute och gick med Fia å Thyra, Charlotte å Sanna.
Vi var ute vid vattenparken och gick, avslutade med lunch på naturenshus innan vi gick in till stan igen.

På kvällen var vi iväg till lokalen och dukade så gott det gick, men det är så gott som klart. Det känns skönt.

Ska bara iväg och äta frukost nu på morgonen, hämta smörgås till mamma och tårta, sen hem byta om och iväg till lokalen och duka det sista.
Lite mer om dopet senare kanske om vi inte är helt slut :P

2008-03-27

Prästen har vart här....

Jaha, då var denna dag snart över.... just nu sitter jag med lite färg i håret, se om det blir nån skillnad (lite borde det ju bli)

Idag har jag och Sebastian vart ute och träffat Fia och Thyra. Först var vi på babysång och sen blev det lunch på stan och en lång promenad. Trode ju att vi skulle mata småknattarna på stan, men de sov så gott båda två. Sebastian vaknade inte förrän vid 3 när jag väckte honom när vi kom hem.
När vi satt och åt så fick jag medelande från Chattis och hon var på väg in till stan, så då blev det en sväng till upp på stan. En snabb fika och sen hem för att träffa prästen.

Prästen kom vid 19-tiden och det blev lite tal om dit och dat men alra mest om dopet (vilket var meningen) Så det kommer nog bli bra på lördag. Det visade sig att det var bara vi och inga andra barn som skulle döpas. Det var skönt, men var inställd på att det skulle vara fler då de förvarnade att det ALDRIG bara var en. Utan vanligast 3 st och att det inte var ovanligt att det var 2 omgånger med dop. Så 6 barn/ lördag.

Imorgon ska jag hämta nyckel till lilla salen där vi ska ha kaffet efter dopet. Och förhoppningsvis klänningen som vi ska låna. Sen ska Ove komma med smörgåstårtorna kolla blommor.
Pratade med Emmle nyss och hon stod och bakade muffins (trode ju att du skulle göra det lite tidigare gumman)

Nej nu ska jag se om det blir nån färg i håret....

2008-03-26

Onsdag...

Jaha då var det mitten på veckan....
Idag har jag fixat så att det löser sig med smörgåstårtorna på fredag.
Har beställt vanlig tårta till på lördag, beställt räkmacka till mamma.
Vart inne på systemet och hämtade ut vinet som de fixade till mig.
Varit iväg och kollat på blommor, men de skulle få in mer till imorgon så det blir att gå in och köpa på fredag.

Är äntligen klar med björnarna, har gjort alla klara med servetter och allt.
Ska nog göra två blad till som man får skriva hälsningar till Sebastian.

Har tvättstugan och den Jä-a idioten som inte kan ha hand om sin tvätt hade tvättat igen.....så i ena torkskåpet hänger det fortfarande kvar tvätt.
Hade jag behövt båda rummen så hade jag slängt ner det på golvet och trampat på det!

2008-03-25

Påskfestival...

Japp då har den gått av stapeln igen, 26 året =)
Det har vart full fart uppe på GIH. Jag har hållit mig i bakgrunden för en gångs skull. Höll mig vid maten och kokade kaffe och fyllde på med sallad, bestick, bröd och saft.
På Lördagen var det Afterparty och vi var faktiskt där :P
Vi tog bussen hem, funkade faktiskt riktigt bra det där med sms-biljett.

Sebastian sov borta för första gången och det hade gått jättebra. Var inte speciellt orolig då jag vet att han gillar John och Maria. Han hade blivit ompysslad i Nora hos Marais föräldrar.

Idag har jag vart iväg på babysång och sen blev det en heldag på stan.
Handlade pennor till dopet, se om det blir bra.

Håller just nu på att fixa klart björnarna till dopet. Men de är mer än halvklara. Har gjort klart ena typen av servetter.
Får väl ta en bild innan vi serverar så får ni se hur det ser ut :)

2008-03-19

Bakade bullar i varje fall!

Och det är nog både bra och dåligt....hehe... men att det var en dålig idé kommer jag förmodligen ALDRIG att erkänns för någon :D

Men 98 bullar senare så känns det faktiskt rätt så bra =)

Men efter att sista plåten kom ur ugnen så var det bara att ta en vilo paus. Missade ju mammaträffen idag =( Men Jerker å Sebbe var där. Så Sebastina fick träffa flickorna. Får ta igen det nästa träff.


2008-03-18

Sjuk :(

Ja då ligger man sjuk :( såååå tråkigt, har inte riktigt tid att vara sjuk.

Skulle baka bullar idag, men det får bli en annan dag....
John skulle komma över och ta Sebastian under tiden jag bakade, men han fick träffa Jerker och Sebastian på Java ett tag istället.
Får se om jag orkar imorgon...
Inte helt skönt när man vaknar mitt i natten och har sån frossa så att man inte kan röra sig :( var tvungen att gå på toa och efter den så hacka jag tänder. Men efter att Jerker fick lägga på mig en filt och ett exra täcke så vart det lite bättre...


Idag har jag ägnat åt att sova, vilket inte är så vanligt att jag kan göra när jag "bara" har feber. Så riktigt bra är jag inte.

2 veckor kvar och idag fick vi ett paket på posten. Tror ni att jag är nyfiken?? Men får inte öppna....
Allt är långt ifrån klart :( måste klippa ur de sista björnarna, vinflaskorna som jag tänkte ha som vaser säljs inte längre (tänkte jag skulle få dricka lite vin i påsk)
Men får komma på något annat att ha som vaser.
Beställa tårta, men har fixat så att smörgåstårtor kommer på plats.
Bullarna skulle ju bakas, men det finns ju nästa vecka oxå.




Sebastian var hemma hos mormor i lördags =) tror han hade det trevligt, mamma hade tagit några kort på honom...


Å så har han ju fått tänder och då måste man ju börja borsta de små "risgrynen"

det har ju tandhygnisten sagt =)
är tydligen rätt vanligt att "våra" barn i sverige inte har så välskötta tänder tyvärr....
Men bara man får in rutinerna på detta borstande så ska det väl gå vägen =)


2008-03-07

Natt-Jobb-Magsjuka

Jadå, nu har jag jobbat snart två nätter igen =)
Går magsjuka på jobbet, eller ja det har inte riktigt slutat, men den har förflyttat sig från ett hus till ett annat, men peppar peppar så har jag klarat mig.
Ska jobba imorgon natt oxå så får hoppas att det är lungt och att jag får sova ordentligt idag på dan...
Jerker ska ta med sig Sebbe till Frövi och snål äta lunch hos sin far, sen hjäla Per med nå biltjosan (som vanligt)
Men jag är glad så länga jag får sova, skulle kunna lägga mig och sova nu, men det verkar dumt eftersom jag snart ska ut och jobba.

Har fått hem bilder som jag beställt =) så trevligt så nu ska jag försöka ha lite tid till att scrappa.

Men som vanligt så finns väl inte tiden riktigt där som man skulle vilja ha det.
Så kanske det är för de flesta... jag vet inte.

Nej nu orkar jag inte skriva mer...

Hadé!