2009-08-21

Semestern snart avklarad....

Ja då har man haft semester i snart 2 veckor och på måndag börjar skolan igen....
efter mycket om och men... men har man flyttat så har man och vill man göra det svårt för sig så kan man!
Ja det har vart en hel del turer fram och tillbaka om jag ska få plugga över huvudtaget...eller ja plugga få jag frågan är bara vart och hur det ska gå till. Men igår eftermiddag vart det klart: Jag får börja i Örebro på måndag.
Fan vad jag har vart orolig och nedstämd. Men hoppas bara att jag får vara kvar här nu! Det kan bli andra bud men fattar inte varför det skulle bli det.

I helgen som var, var vi i Helsingborg...eller närmare bestämt på Futuna Cottage strax utanför rydebäck. Det var vallåkraträffen i helgen. Men jag och Sebbe hade det så bra där vi hade boende så vi var med och grillade på Lördags kvällen sen kom vi och hämtade Jerker på söndag eftermiddag när träffen var slut =)
Vi var en sväng med Lena till Landskrona, där hon visade en jättefin park, men massor av djur och lekplats i ena änden. Där brukar det vara hästar som kommer lite då och då och rätt som det var så hade de ponnyridning.

-För att vara en skit håla rent ut sagt så är det väldigt fint; som hon sa *ler*


Hejdå geten!

Hej Kossan.

På gården till Futuna Cottage Sebbe hade väldigt trevligt på gården, han fick köra "klippare" och det gjorde han med besked kan jag säga.



Idag har jag vart på Ikea med Chatarina och Sebbe.
Handlade en hel hög med krukor.
Det visade sig ju att de två blommor jag fick med mig från skåne var träskblommor och väldigt svåra att hålla liv i. Så de krukor jag köpte i helgen var inge bra till dem så nu har jag mer som vasliknande "krukor" till dem.
På bilden som Jeker hittade så var de i "vaskrukor" =)


1 kommentar:

Karin sa...

Blomman var jättehäftig! En sån skulle jag vilja ha!