2009-06-17

Mitt i veckan...

Ja då var det onsdag...redan. Fattar inte kom ju hem igår eller hur det nu var *ler*
I helgen var jag i Östersund och dansade. Det var riktigt trevligt, inte samma stämning som sist, men ändå jättebra. Man har ju hunnit bli lite äldre, mamma och mer stadgad än sist *ler*
Jag bodde i en stuga med 3 andra från klubben. Två av dem var på sitt första convention.

Bussresan dit och hem gick smidigt, men skulle ha förberett några fler kuber, den jag hade med mig var ju klar på 3 timmar...det är rekord!

Å så måste vi säga GRATTIS till C som fyller år idag!
Ska dit på eftermiddagen och gratta henne. Sebbe skulle nog bli ledsen om han inte fick följa med.

I måndags när jag skulle natta Sebbe efter att ha vart borta 4 nätter, gick det super först men efter en timme så vaknade han och var jätte ledsen ingenting hjälpte så vi gick in till vårat sovrum och han fick ligga och gosa en stund. Varje gång han höll på att somna lyfte han huvudet och sa: mamma?!
- ja, svarade jag.
Så la han ner huvudet igen.
Samma visa säkert 8 gånger.

Sen gick jag in och lade honom i sin säng. Samma där:
-mamma?!
-Ja, vi ses imorgon. Sov gott.
Han somnade och när Jerker hade kommit hem och han stod i hallen hörde han från över våningen:
- Mamma.....mamma.....mamma.
Sen blev det tyst.
Jag gick upp för att titta till honom. Han sov som en stock.
Tror lillkillen har saknat mamma och är rädd att hon ska få för sig att åka buss och dansa igen =)

Men inga problem att lämna honom på dagis där står han superglad och vinkar när man går *ler*


Nej nu ska jag montera kuber, har förberett till 5 stycken. Bara att nåla kvar....och sy förstås

Kram

2 kommentarer:

Mlir sa...

fem kuber ;) du ligger i :P

Lidonia sa...

ja hon som skulle sälja fick 9 men ville väl ha 12-13 st att börja med så nu är det bara att sy järnet =)