2010-05-10

Fullt upp...

Ja nu märks det att det är vår.
Pluggar för fullt, och gör praktik på USÖ.
Har ett par arbeten som hänger över mig som ska skrivas. Har börjat med två av tre i varje fall.... Men vet inte om jag är riktigt nöjd med den ena. Ska nog ta och titta på den.
Jag har denna vecka och måndag nästa vecka att sitta med det innan det ska in.
Och känner jag mig själv så har jag gjort klart det innan måndag för att jag inte vill sitta sista dagen =)

Vi har fått häcken borttagen och nu i helgen så har vi fått grävt och ny häck planterad, nu tar det bara halva livet innan den är så pass hög och tät så vi slipper titta på alla och ker förbi och kikar in i trädgården.
Idag skulle jag klippa ner den, för man ska tydligen göra det när man precis har sat den, och om man ska klippa ner den till 20cm och den är ca: 15 hur gör man då???
Jag sket i att klippa vissa plantor. De ska ju klippas vid midsommar igen i varje fall, så det gör nog inte så mycket.
Sen var dessa plantor mycket finare än de vi tittade på på plantmarknaden. Men så beställer Fellingsbros handelsträdgård sina häckar när det kommer nån som vill ha, så de ligger aldrig på lager där utan är färskvara =)

Har inte kommit längre i huset, men har förberett för att få det drenerat runt om. Har planterat om pionen en gång till, men nu ska den nog få sitta där den sitter. Det börjar blomma i trädgården, så roligt när det kommer upp igen och man ser verkligen från dag till dag hur mycket det växer.

Nej nu ska jag se om jag får lite skrivet på arbetena som jag måste göra innan Sebbe vaknar ur sin middagslur :P

Kram

Inga kommentarer: