2010-10-31

trött...fast vi fått en timme till...

....eller hur det nu var. Sebbe tog ingen notis om att det skulle vara så utan gick upp som vanligt och ville inte alls somna om.
Huvudet är fullt med bommul idag och näsan är igenkorkad =(
Men idag ska jag och Sebbe ut i skogen med farmor.
Eftersom J ska iväg med sin far till Linköping för att titta på en ny bil till dem.
Se om de kommer hem med en röd bil eller inte....
....när jag och J träffades så sa jag att för mig spelar det ingen roll vad jag har fr bil bara den INTE är röd....
...några år senare så har vi tre bilar, två av dem är röda!
Ja inte får jag som jag vill alltid =)

Igår fick vi en hel del saker gjorda, fast vi tog det rätt lungt.
Började med frukost, för att sen skruva isär ett skrivbord som vi skulle frakta till mamma.
Hon fick syn på det i vårat föråd, och snabb som jag är så sa jag att hon kunde få det eftersom vi skulle få en byrå =)
En sak mindre att sätta ut på blocket.

Vi hann med en sväng till Ikea och införskaffade en massa bra att ha saker.
Sebbe fick lite nya tallrikar, en ny kudde och nya batterier till spisen.
Jag fick en ny "kruka" och ett ljus samt ett par lådor så att jag kan få lite mer ordning.

När vi äntligen kom hem med byrån så var det dags att lämna tillbaka kärran och få Sebbe att sova lite. Vi fick i oss lite lunch.
Sen kunde jag inte hålla mig längre....
Byrån skulle upp och ställas i hallen där uppe och den som stod där skulle in i Sebbes rum.
Och skötbordet som stått i Sebbes rum ska flyttas bort.

Har även fått en idé om hur jag ska få bättre med plats i köket. Men vi får se när det blir av.

Inga kommentarer: