2011-01-18

Sparka på den som redan ligger....

...ja det tyker jag verkligen att man ska hålla på med, eller rättare dagt tycker jag int det, men det är det som försäkringskassan sysslar med.
När man mår så dåligt att man inte orkar bry sig om något mer, då kommer de och vrider om kniven lite extra, sparkar lite på en när man ligger där oförmögen att skydda sig...

Just nu har jag inte seciellt mycket possetivt att säga, men som de som känner mig så brukar jag inte vara så bra på att klaga heller.
Är jag nog igentligen inte nu heller, men jag är riktigt glad över att ha en sambo som orkar "bråka" Själv skulle jag bara vilja lägga mig under täcket i sängen och dö så man slipper skiten.
Orkar inte ha ont längre, denna väkr har tagit mina sista krafter, när man känner att man inte orkar hålla upp humöret äns mot sin son då är det jobbigt. Man kämpar den lilla stund varje dag, men känner att man blir grinigare och gnälligare för var dag som går, för att man har så ont.
Då ska man helt plötsligt vara förmögen att arbeta. Att man inte skulle kunna ta sig till detta "jobb" som man skulle klara av, det har inte med saken att göra.
Att man inte klarar av att ta hand om sig själv har inget med arbetsfördheten att göra....

Men klaga ska man inte göra!?!

...blir bara ledsen =(

1 kommentar:

Anonym sa...

det låter inte lätt!! Hoppas bebis tittar ut snart och att du får tillbaka dina vanliga krafter! Att kämpa mot a-kassa o FK tar sån himla tid (och ork)!! Papper ska skrivas under o skickas i snigelfart...

Kämpa på! Kramar E