2008-10-22

Panbiff...

Ja idag har jag lagat panbiff för kung och fosterland.
Blev mat till oss idag, sju matlådor till oss och 10 portioner till Sebastian.
Så nu är jag nöjd med mig själv.

Panbiffarna väntar på att bada i såsen.
Såsen på god väg att bli klar. Bakom potatiskastrullen och löken till Jerker.
Nu badar biffarna, men har redan tagit till oss, fick inte plats med alla.
Under tiden jag lagade mat och Jerker fixade med tvätten satte sig Sebastian och läste en bok. Men istället för att välja myshörnan som jag flyttade in i hans rum så satte han sog en en hård och kantig lite trång plastback.


På förmiddagen var vi på promanad runt naturenshus, men jag och Sebastian kom bara fram till huset. De andra mammorna hade snälla och lugna barn så de fick gå i förväg så gick vi lite sakta och lekte i löven, tittade på båtar och hälsade på alla som gick om oss.
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl klart man måste njuta av omgivningen när man är på promenad =) Han tycker nog backen är skönare. Måste ju fylla ut den när böckerna inte ligger där hihi =)

Anonym sa...

haha plastlåda ;) där fick du för myshörna :P

Anonym sa...

Ser grymt gott ut. Kram Dalmasen