2008-10-02

Ullared....

...ja vi kom iväg som vi hade tänkt oss resan som skulle gå lite kringelkrokar får gullspång, falköping, borås, å nå mer blev en sväng över Göteborg istället.

Men när vi kom till Götebrog så kan man ju ändra sig, eller? Vi skulle ha åkt en annan väg kan man ju säga.

Det var full morgontrafik, och vad man menar med det när det gäller Gbg är att det är trafikstockning och att man står stilla mer än man kommer frammåt!
När man då ligger och krypkör så där så brukar ju bilarna gå lite varmare än vanligt, och jag blir lite små nervös över att bilen ska stanna som den har gjort i sommar, men Jerker hade försäkrat att så inte var fallet, för så varmt är det inte nu inte....

Men för att vara på den säkra sidan säger jag till Marie att nu får du inte skaffa dig motorstopp!
Hur det gick till vet vare sig jag eller Marie, för när vi stod där som bäst och Marie gasade lite exra efter min tillsägning, så dog bilen!
Kan ni fatta BILJÄVELN dog!
MITT i Götebrog!
Där stod vi, och fick inte igång bilen, i mittenfilen såklart!

Så var ni i Götebrog på morgonen igår och hade radion på och det kom ett trafikmedelande om en bil som stod vid Ånäsmotet innåt stan så var det vi. Och nej vi tyckte inte det var skoj alls!

Så första gången i mitt liv ringde jag 112. Blev koplad till polisen som inte riktigt fattade vad vi villa ha hjälp med, men insåg väl tillslut att vi ville inte ha bergningsbil, utan ville bara få dot nån som kunde stoppa trfiken i ena körfältet så vi kunde putta bort bilen.
Efter vad som kändes en hel evighet kom äntligen vägverksbilen som polisen hade skickat istället för bärgningsbil.
Han fixade snabbt att körfältet blev tomt och vi kunde (läs jag) putta iväg bilen till kanten...
Men se då startade den, så det blev att tacka så mycket och åka vidare....

Och tur var väl det att den startade då, första gången jag försöka putta igång den så höll jag på att skita på mig, och hade jag gjort det då vet jag inte vad jag hade gjort!

(men vi slår inte katt historien, den ska jag dra en annan dag)

Nu är det bara att röja lite och göra sig i ordning innan det är dags att ge sig av.
Gubbarna har redan börjat arbeta och jag kan inte diska eller gå på toa :(

kram kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä men fyyy!!! Usch vad hemskt, jag hade dött om det hade varit jag =) Pinsamt värre hihi. Hoppas ni kom fram till ullared och att du handlade en massa roligt =) kram

Anonym sa...

Det lät ju inge vidare! Skönt att jag inte var i dina brallor då. Speciellt om du hade bajjat i dom ;)

/E