2008-10-14

Tillsägelse...

...ja idag fick jag en hint om att jag skulle behöva uppdatera bloggen...
Jag som har haft en tanke om att göra det varje kväll i säkert en veckas tid, men av någon underlig anledning så har det inte blivit av :(

Men nu så....

Idag har jag haft en händelserik dag!

Började med att jag ringde och kollade med jobbet så att allt var fixat, så att jag får betalt för lördag natt som jag hoppade in och jobbade.
Sen blev det klart att jag får jobba denna helg oxå!

De blev förvånade att sms svaren var så dyra.
Vi har börjat med ett nytt system på jobbet där man får först skriva in sig på en hemsida när man kan jobba, sen får man ett sms om det finns någon som vill vara ledig eller av någon annan anledning skulle behövas vikarier.
För att få jobba måste man då vara snabb att svara ja på det sms:et
Av någon anledning så läste jag igenom min spec. på telefonräkningen. (ordentligt)
Vilket jag i vanliga fall brukar skita i.
Såg att det sms jag skickat för att få jobba gick via Storbritannien och kostade 1,50 kr istället för 0,69 som mina vanliga sms kostar.
Så nu ska de kolla upp varför de blir så.

Sen när vi kom till Öppna förskolan så kommer Annika fram till mig. (en av ledarna som handlat några kuber av mig)
Hon berättade att när hon i torsdags hade fått sista kuben hon beställt hade vart på stan och tittat in på saker och sockor, för de hade rea. Så hade hon tagit fram kuben och visat.
S som har butiken hade blivit eld och lågor och ville få tag i mig för att få sälja kuber i affären.

Så jag fick namn och telefon nummer till S, så idag har jag ringt och senare på eftermiddagen vart över till henne och sagt och gjort.

Nu kommer mina kuber att kunna beställas på saker och sockor!

nej nu ska jag sova!

Ps. Har äntligen lagt in bilderna på hårdisken så nu är det ett steg närmare att det kommer ut några här :D

Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad roligt!!! Gud va kul! Ja dom är ju fina dina kuber så varför inte liksom hehe...
Vi har också sådär på vik poolen här att man ska fylla i sitt schema när man kan och så smsar dem när det finns jobb, men då ska man ringa upp dem så snabbt man kan. Så inga sms inte, låter ju konstigt det där att det kostar mer...

Anonym sa...

Ah toppen du får snart anställa en som kan göra kuber med dig! :-)
Skulle du jobba i helgen? Jag med!
Knäppt med smsen borde få mer lön då för att det är så dyra! ;-)
Hade gott!

E-line sa...

Det är ju toppen att få börja sälja där! Men hinner du med att sy? Jag vill oxå beställa en :)

Lidonia sa...

som det är nu så hinner jag *ler*
Men vet ju inte om det kommer att slå eller inte. Får väl försöka hålla ett lager med färdiga kuber hemma. Vad vill du ha för färger, Eline??