2009-07-08

Helt sjukt!

Ja det kan man verkligen säga.
Har vart ledig i två nätter sista natten i natt. Har fått frågan nu i tre dagar om jag vill jobba en extra natt.
Det vill säga att jag har kunnat skita i ledigheten och jobbat 10 nätter på raken. Nu får man ju inte göra det och inte vill jag det heller så jag har tackat nej.
Men hur kan man vara så obotligt korkad att man inte ser till att det finns någon mer vikarie som kan hoppa in??

Eftersom jag jobbar 17 nätter vilket ger 170 timmar denna månad. Om man skulle räkna ut det på dagtid skulle det vara heltid om inte lite mer. Men eftersom jag har mitt schema uträknat ett genomsnitt på ALLA veckor jag jobbar så jobbar jag bara 79%. Men då är det med två veckor ledigt. Skulle vilja veta hur de skulle ha löst det annars. De ville väl inte ta in en till vikarie.

Men att inte ha en backup när det blir som nu vak, tycker jag är förskräckligt Men jag skiter ju i om kommunen får betala ut kval eller inte.


Idag har jag fått blåsor på båda tummarna =( Skulle ha fortsatt vara ett betongbarn :P
Har nämligen startat gräsklipparen idag och kört nästan hela baksidan, är en fläck där jag ställde fåtöljerna till utegruppen och under stutsmattan som inte är taget. Men då gav jag upp och lagade mat. Får se om jag ska orka ta ett sista ryck eller om jag ska skicka Jerker på det när han kommer hem.
Kunde ju vara skönt att vara klar med baksidan. Framsidan är ju inte lika stor och där är lite jobbigare att fixa med Sebbe springandes eftersom vi inte har något staket där än.

Nu ska jag vila lite, sen ta tag i in oljningen idag. Se om Sebbe somnar bara...han ligger fortfarande och små pratar för sig själv där uppe i sängen.

Kram kram

Inga kommentarer: