2009-09-20

Söndag

Ja idag tyckte jag att jag skulle ge mig ut och plocka lite blåbär, trode att det var för sent eftersom jag plockade för två eller tre veckor sedan och då sa man att det var på sluttampen.
Men svärföräldrarna sa att de hade set fina bär i veckan så jag gav mig ut.

Det blev 1,5 liter rensade blåbär. Det är jag nöjd med.

Sen blev det te och smörgås. Äpplebrödet jag bakade igår. Det var riktigt gott.
Sebbe sov och Jerker talade i telefon.... jag vart rastlös och gick lös på en garderob inne i Sebbes rum.
Så nu är den borta! Händer ju inget om man inte börjar.
Det var fruktansvärd grön tapet bakom garderoben. Och den satt inte så bra heller, men eftersom vi har innom bara några år planer på att göra ording rummer ordentligt så har jag bara kladdat på lite vit väggfärg. Så nu lyser det inte grönt i varje fall.

Sen väntade jag på att killarna skulle komma hem, men tröttnade så jag slängde ihop lite muffins.
Första satsen blev med dagens blåbär, eller lite av dem =)
Andra satsen fick bli med grannens päron och lite mörk choklad.

Spagetti och köttfärssås stor näst på schemat. När pastan koka och köttfärsen var på G att bli klar då dök två hungriga killar upp.
Nu är vi alla mätta och belåtna.

Måste ringa vägverket. De skulle skicka mig ett inbetalningskort så jag kunde betala nya körkortet. men det har inte kommit så alltså inte hellar något nytt körkort. =(

Nu ska jag kanske ge mig ut!
Vill ha en släpkärra så jag kan ta bort allt ris vi har i trädgården!
Vi har nämligen tagit bort körsbärsträdet så nu ser det ut som ett apträd =)

4 kommentarer:

Ninna sa...

Åkte förbi er igår med mamsen, vi smygåkte till coop, sjuka o dana =) Såg hur öppet det blivit vid häcken! Jättefint =)

Mlir sa...

t på muffissarna tack!

Mlir sa...

Hmmm halva mitt inlägg försvann...

Recept på muffissarna tack!

... skulle det stå

Ninna sa...

Nu har det väl ändå varit söndag alldeles för många dagar =) till o med veckor =)