2009-05-28

Vilken vecka!

Ja detta har vart en riktigt bra vecka =)
I måndags var jag tidig till skolan så jag satt och läste en timme i skolbiblioteket. Sen gick jag hem till pappa när han hade vaknat och pratade en stund.
En lektion hade vi som handlade om åldrandet. Men mitt i så kom kuratorn in och talade lite om nyheter med CSN.
Regeringen har tydligen gjort om lite i kriterierna på det höga bidraget som man kan ansöka om på CSN. Och nu är det så att just vår klass har turen att innefatta denna. Den säger att om man BÖRJADE skolan EFTER 15 mars, är ÖVER 25 och var inskriven på arbetsförmedlingen dagen INNAN man började skolan så har man rätt att få det högre bidraget.
Och jag min lyckliga stjärna passar ju in på alla dessa kriterier, så nu har jag vart till Arb.för. för att få ett intyg på att jag var arbetslös detta datum.
Ska skicka in det idag.

Fick betyget på kursen: MVG känns riktigt skönt =)
Im morgon ska jag in till stan och träffa chefen, och ska få den nya lönen. Håller tummarna på att den blir bättre än vad jag har nu.

Idag ska jag pyssla lite hemma. Har redan börjat. Jag köpte ju för ett tag sedan nya handtag till köket och nu sitter de på plats, men det blev så fula hål mitt i handtagen eftersom de gamla inte hade samma mått. Så nu har jag börjat fylla i hålen så man inte ska tänka på dem.

Kram kram

4 kommentarer:

E-line sa...

Najs med högre bidrag! Hur högt är det? det återspeglas i dina betyg ;)

Lidonia sa...

Vet inte riktigt, men det är närmre 6000 istället för lite över 2000

Anonym sa...

Hur gick det med lönesamtalet blev du nöjd med den nya lönen?

Mlir sa...

Gick lite snabbt där är bara lilla jag som låsas vara anonym ;)