2009-01-26

Helgen avklarad...

Hehe....var tvungen att skriva detta, har tydligen skrivit det förr *ler*
helgen började med fredag lite snabb mat, Sebbe och jag åt innan Jerker kom hem. I samma veva som Jerker kom hem så kom mamma. Hon skulle vara kvällens barnvakt.
Jerker slängde i sig mat som jag hade förberett.
Sen gick vi iväg för att se på bio. Det blev Yes Man, helt OK film även om man inte gillar Jim Carry (jag har lite svårt för honom)

Lördagen började med frukost, sen upp på stan och fixa present till John och Jerkers pappa.
Vi skulle ut och fira John på kvällen och han skulle inget veta.
Höll på att försäga mig, men hade tur att John inte var så frågvis =)
Sa ju att vi hade handlat till Jerkers pappa och att de skulle komma och vara barnvakt.
John undrede lite varför vi skulle ha barnvakt två kvällar på rad ;)

På kvällen vart det Efesos, mycket god mat och vi var 17st vid bordet. Mycket trevligt och får tacka alla som var där =)
John såg minst chockad ut när han fick se alla. De hade oturen att möta Marias syster, men kille och deras föräldrar utanför. Men John trode aldrig att det skulle bli allihopa, så det var skoj.

Söndagen blev väldans lugn. Har packat sista kartongen jag har fått låna av Pärlan. Så nu vet jag inte rikgit vart jag ska fortsätta. Får väl plocka lite på vinden. Skulle behöva gå igenom någora lådor där uppe och kolla om det är några krukor som man skulle kunna slänga.
Sen var vi väg till Larsa och Eline en sväng och Sebbe tyckte det var skoj att flytta på allt som var på vardagsrummsbordet och spela på flöjten Eline tog fram.
Sen var vi och såg John och Marias gamla lägenhet (formodligen för sista gången) Men de kanske vill ha hjälp med att städa så då kan man ju se den igen.

Så nu har det vart måndag och jag har inte fått nå vettigt gjort förutom att handla och gjort klart matlistan för veckan så gott det går =)

Kram

1 kommentar:

Ninna sa...

Jag har en ny blogg! Kollan in den =)