2009-03-07

7 mars

Ja då var det redan Lördag, har sovit som en stock inatt.
Ville inte riktigt vakna när Sebbe hojtade inne hos sig.

Igår blev det så att mamma kom över och hjälpte mig att förbereda packningen lite.
Fick ordning på all skit som har stått på balkongen. Gamla blommor och krukor. Men nu ligger de i komposten =) Känns skönt.
Sen packade jag ner resten av blommorna. Nu har vi bara 3 som står kvar i lägenheten, men de är så stora så de kommer vi få ta lösa i bilen. Ska se om mamma kan ta dem imorgon (om hon följer med) Hon är lite nyfiken på huset.

Fick Jerker att hålla sig vaken så pass att han fick sina bilsport sorterade och insatta i pärm, och så han hjälpte mig att flytta soffan. Har av någon underlig anledning ALLTID massa leksaker under soffan, som man inte kommer åt. Men hur de kommer dit har jag ingen aning om *ler*
Men det känns bra när man äntligen får fram saker som man har letat efter i barnrummet.

Nu har jag bestämt mig för att jag ska ta reda på en av garderoberna i huset, ska måla den så att den blir färgglad och passa ett barnrum =)
Jerker kom med den fina idén att man kan faktiskt köpa färgprover och måla med, eftersom det inte går åt så mycket. Ska måla den i blått, grönt, rött, gult och orange.

Nu är det dags för frukost, sen ska killarna på "pappis" så jag får en liten stund för mig själv. Ska försöka packa lite och förbereda maten.

Kram kram

1 kommentar:

Ninna sa...

Mysigt med att måla garderob, blir det den vänstra eller? Kommer nog blir skitbra =)