2009-03-19

Fixat lite hemma...

Ja idag har jag börjat med att lägga upp lite gardiner som var för långa.
Mer än hälften kvar....såååå tråkigt. Har lite kvar i Sebbes rum, men det går fort bara jag sätter mig ner.
Har bara sytt klart en av fyra i vardagsrummet men nålat två till. Så bara en som inte är påbörjad. I sovrummet har jag inte ens börjat kolla på.

Har kört en tvättmaskin och hängt upp det.
Idag blev det plättar till lunch och för en gång skull så var det jag som stod vid spisen och stekte. Brukar vara Jerker som gör det för att jag inte riktigt har tåla mod att göra det, men idag gjorde jag lite annat oxå. Så lite gardiner, lite disk och stekning.

Sen kom Emma förbi och ville med sin kompis ta med Sebbe ut och gå. Så på med Sebbes kläder så fick han följa med flickorna.
Vi tog oss en promenad till Kena och Marie och hälsade på. Sen en promenad hem förbi Maries syster för att se vart de bodde och vi bor nästan grannar.

Nya tag inför imorgon, då ska jag lämna Sebbe på dagis, det känns bra.
Ska passa på att åka till Anette på Fröviskolan, har sagt att jag ska ha hälsat på men det har inte blivit av ännu.
Första gången så missade jag henne med 10 min och sen har jag bara vart här på onsdagar och då passar hon på att vara ledig...

Nej nu ska jag spela lite slöspel på datorn.

Kram och godnatt!

1 kommentar:

E-line sa...

Såå oldschool att sy upp gardiner, när man kan stryka upp dom! :P