2009-03-18

Badning...

Ja nu har vi provat att bada i duschen =)
Man blir ju så smutsig när man är ute på dagis och leker med alla andra barnen som slänger sand lite nu som då...
Men för er som inte tror att det går att bada i duschen så gick det hur bra som helst....
Titt-ut mamma!
hehe....tittade du in i andra änden, vilken busmamma!

Nej du, nu vill jag bada själv, ska bara stänga till duschen!
.
Nu har jag snart gjort klart kudden som Sebbe ska ha på samlingarna de har på dagis. Ska bara sy dit knapparna. Har vart hemma hos svärföräldrarna och lärt dem lite nytt om deras symaskin *ler*( som är över 30 år gammal.)
Fasen vad skumt det kändes att cykla i Frövi igen... kan inte riktigt släppa den känslan, men det kommer nog att bli mycket av den varan =)
Sen kommer man till den där saken att vi har verkligen flyttat tillbaka till ett litet samhälle *asg* (Jag har vart inställd på det, men..) När jag gick till dagis så mötte jag en "tant" (dam med rullator)
-Hej, sa hon
-Hej, hej, hasplade jag ur mig lite småtyst och förvånad...
Innan jag kom på att ja jäklar, nu är det dags att veta vem och när man ska hälsa på folk man inte känner igen.
Kom på hur jobbigt det var när man flyttade till örebro att "tanterna" kollade storögt och höll hårt i väskan när man hälsade på dem.... *asg*
Tanter trodde att man skulle råna dem, grannar som stirrade surt....
Ja vad ska man säga??
10 år i stan har satt sina spår, men ska försöka lära mig igen...
Nu är det dags för sängen!
Kram kram


4 kommentarer:

Anonym sa...

*S* så söta bilder :D

E-line sa...

Hahaa! Tänk om ni flyttat till norrland och nått ännu mindre samhälle...! kanske så litet att man stannar o pratar med alla man möter.

Lidonia sa...

sant men här känner men ju igen i stort sett alla sen 10 år tillbaka...

Ninna sa...

Hehe ja du ser ju så farlig ut =) Tanter är oftast snälla i mindre städer "minnesanteckning" =)